Skip to content

מיכל שני

יבגניה גוטרמן

מיכל שני

מיכל שני

יבגניה גוטרמן

Featuring

יבגניה גוטרמן ומיכל שני

Curation

חן תמיר

"נמוג" היא תערוכה בשלושה חלקים של יבגניה גוטרמן ומיכל שני, החוקרת את יסודות הצילום ומעלה על המוקד שאלות על אופן יצירת הדימויים. שני עוסקת בצילום "אורגני" הן בצורה והן בקונספט: היא משתמשת בעיקר בחומרים מצויים או טבעיים, כמו מפתחים על בסיס צמחי וניירות צילום שפג תוקפם, כדי ליצור צילומים של פיסות טבע אחרונות שנותרו בפינות נשכחות של העיר. גוטרמן משתמשת בנגטיבים מהארכיון המשפחתי שלה ומגיבה אליו בעבודותיה, ועוסקת ביכולתו של הצילום לגשר על הפערים בין נוכחות להיעדרות, בין שייכות לתלישות.

מיכל שני, צלמת ויוצרת דוקומנטרית, בעלת תואר ראשון בהצטיינות מהתכנית הרב-תחומית לאמנויות באוניברסיטת ת“א, בוגרת לימודי קולנוע דוקומנטרי בבולצאנו, איטליה, ולימודי צילום תיעודי במדרשה לצילום גיאוגרפי, תל אביב. השתתפה במספר תערוכות קבוצתיות עם עבודות צילום ווידאו, וכן בפסטיבלי סרטים ברחבי העולם. עוסקת בצילום אנלוגי בראייה סביבתית ובמחקר עצמאי של חומרי פיתוח צמחיים ושיטות אלטרנטיביות לתהליכים האנלוגיים המוכרים. ספרה ״היכן שנגמרות המדרכות״ (2023) יצא בהוצאה עצמית.

יבגניה גוטרמן, ילידת ברית המועצות, עלתה לארץ לפני 6 שנים במסגרת תכנית "מסע" לאמנות. חיה ויוצרת בתל אביב. גדלה בסיביר ובסיום התיכון למדה אמנות וצילום בבית-ספר לקולנוע במוסקבה וצילום תיעודי בבית הספר ״פוטוגרפיקה" בסנט פטרסבורג. השתלמה בצילום והדפסה אנלוגיים במרכז "אנלוג", תל אביב. עבודותיה פורסמו במגזין ״Bird in Flight” וכן בקטלוג של קולקטיב אמנים בברלין. הציגה תערוכת יחיד בסנט פטרסבורג והשתתפה בתערוכות קבוצתיות במוסקבה, סנט פטרסבורג ותל אביב. גוטרמן מתמקדת בצילום תיעודי אישי, אנלוגי בעיקרו, ומרבה לעסוק בעבודותיה בחיבור בין עובדות ובדיה.

Exhibition Period

22.02.2024 – 02.03.2024
1/10  >